Google vydal framework AMP for Email, má oživit statické e-maily
Google vydal open-sourcový framework AMP for Email, založený na formátu webu AMP (Accelerated Mobile Pages), který má e-mailům dát dynamičtější a interaktivnější tvář. V tuto chvíli jej podporuje pouze e-mailová službu Googlu Gmail, později se však podpora rozšíří i na další velké služby, např. na Yahoo Mail, Outlook nebo Mail.ru.
„V minulém desetiletí se naše zkušenost s weby zásadně změnila – vyvinuly se ze statického obsahu na interaktivní aplikace. E-mailové služby však zůstaly z větší části neměnné – nabízejí stále stejné statické e-maily, které nakonec zastarají nebo slouží jako pouhý odrazový můstek pro provádění komplexnějších akcí,“ uvedl na blogu produktový manažer služby Gmail Aakash Sahney. „Pokud chce uživatel provést nějakou akci, musí obvykle kliknout na odkaz, otevřít novou záložku a navštívit jinou stránku,“ dodal.
AMP for Email konkrétně umožňuje např. vyplňovat formuláře, prohlížet si nabídku zboží v e-shopech, odpovídat na komentáře či potvrzovat účast na pozvánkách k různým eventům, to vše bez nutnosti odcházet z e-mailové služby.
Framework již podporují např. weby, aplikace a společnosti Booking.com, Despegar, Doodle, Ecwid, Freshworks, Nexxt, Pinterest nebo redBus. Budou jej podporovat i e-mailové marketingové platformy partnerů Googlu, jako např. SparkPost, Litmus nebo Twilio Sendgrid.
Zdroj: techcrunch.com, google.com