Foto: se svolením Google

Google zavádí nástroje, které inzerentům umožní vytvářet obsah generovaný umělou inteligencí

Společnost Google zavádí novou funkci, která inzerentům umožní vytvářet obsah generovaný umělou inteligencí (pomocí stejné technologie jako je chatbot Bard), potvrzuje zprávu ze začátku tohoto roku. Nová funkce je nyní v beta verzi k dispozici v reklamním produktu Performance Max společnosti Google a umožňuje americkým inzerentům pro své kampaně vytvářet a škálovat textové i obrazové prostředky pomocí AI, oznámila společnost v příspěvku na blogu.

Performance Max je již nyní produktem využívajícím umělou inteligenci, který funguje v několika produktech společnosti Google, včetně Youtube, samotného vyhledávače a dalších. Optimalizuje reklamy analýzou údajů o dosahu, což nová funkce doplňuje tím, že využívá AI také k samotné tvorbě obsahu. Jak uvádí Google, funkce umožní inzerentům rychle vytvářet vysoce kvalitní a personalizované prostředky na různých platformách Google.

Podobně jako u Bard nebo ChatGPT zadávají uživatelé umělé inteligenci podněty a ta vytváří jedinečné obrázky a texty pro každou firmu. Marketéři mohou před zveřejněním zkontrolovat a upravit všechny výstupy AI. Nástroj lze použít k vytváření různých verzí jedné reklamy nebo k vytváření nových reklam samotného počátku. Všechny obrázky vytvořené AI obsahují viditelný vodoznak, kterým jsou označeny. „Máme také zavedeny ochranné prvky, které brání našim systémům v zapojení nevhodných nebo citlivých podnětů či navrhování kreativ porušujících zásady,” napsal Naresh.

Tato funkce by měla pomoci obchodníkům rychleji vytvářet reklamní materiály a zároveň pomoci společnosti Google rychleji tyto reklamy zveřejňovat, a tedy i rychleji vydělávat peníze. V tomto smyslu je to pro Google perfektní využití umělé inteligence, společnost má totiž většinu svých příjmů z reklamy.

Nový systém je v současné době ve fázi beta a je k dispozici pouze v USA, očekává se nicméně, že do konce roku 2023 bude rozšířen i do dalších zemí.

Zdroj: engadget.com