Hackeři ukradli ze sítě hotelového giganta Marriott osobní data 500 milionů hostů

Společnost Marriott International je vlastníkem největší sítě hotelů na světě. Spadá pod ní 5 800 poboček a provozoven hotelových značek W Hotels, Sheraton, Le Méridien a Four Points by Sheraton. Všechny tyto značky používají společný rezervační systém fungující na společné síti. A nyní vyšlo najevo, že v rámci této sítě působily už od roku 2014 cizí programy, které z ní sbíraly data.

Podle oficiálních správ se zdá, že přímo ohroženy mohou být osobní údaje až 500 milionů zákazníků po celém světě. Minimálně 327 milionů záznamů obsahovalo přitom kombinaci dat, jakými jsou čísla účtů, osobních dokladů, pasů, data narození, jména, adresy mailové i fyzicky nebo třeba informace o místě a době pobytu. Jedná se o historicky největší doposud odhalený únik tohoto typu dat.

David Emm, bezpečnostní odborník ze společnosti Kaspersky Lab k tomu řekl: „Jedná se o jeden z největších úniků dat, který jsme doposud viděli. Zatím můžeme stále pouze odhadovat reálný dopad tohoto hackerského útoku, je ale zcela zřejmé, že bezpečnostní řešení používané sítí Marriott Hotel nebylo natolik účinné, aby zabránilo vniknutí třetí strany do hotelových systémů. I když uložená data byla v databázi zašifrována, je velmi pravděpodobné, že hackeři ukradli i klíče k jejich odemčení. 

Tento únik dat se zapíše do historie nejen množstvím ukradených dat, ale i jejich citlivostí. V hotelové databázi byly totiž uloženy citlivé osobní údaje milionů hostů a v mnoha případech i údaje o jejich platebních či kreditních kartách. Díky tomu kyberzločinci získali spoustu materiálů pro své cílené phishingové útoky nebo kybernetickou špionáž.

Hotelová síť bude všechny dotčené zákazníky o tomto problému informovat. Chtěli bychom na tomto místě upozornit všechny uživatele, a především klienty hotelu, aby zůstali ostražití. Kyberzločinci využijí nastalou situaci a budou se je snažit oslovit jménem hotelů Marriott. Proto je nutné se ujistit, například skrz oficiální stránky hotelu, že daná e-mailová adresa odpovídá uvedeným kontaktům.

Po zjištění rozsahu a závažnosti problému se neprodleně rozběhlo vyšetřování celého problému. Vedení společnosti Marriott se všem postiženým klientům omluvilo a vytvořila pro ně speciální webové stránky skrz které je možné společnost kontaktovat a řešit případné problémy.

Zdroj: bbc.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.