Hamburgerový řetězec používá k vyřizování objednávek stroj s technologií rozpoznání tváře

Známý hamburgerový řetězec CaliBurger začal ke zpracovávání objednávek používat kiosek s technologii rozpoznání tváře. Zákazníci si hamburgery vyberou pouhým úsměvem.

Společnost Cali Group, která má pobočky ve 40 zemích po celém světě, zřídila svůj první testovací stánek v kalifornské Pasadeně a nechává jej testovat vybranou skupinou věrných zákazníků. Technologii poskytla společnost NEC Corporation of America, patřící pod japonského technologického giganta NEC. Jak jsme před nedávnem informovali, stejná společnost má dodat své technologické řešení i na letní olympijské hry v Tokiu roce 2020.

Aby mohl technologii otestovat, vytvoří si vybraný zákazník u CaliBurgeru věrnostní účet, který propojí jeho tvář s dosavadními objednávkami. Až se do pobočky v Pasadeně vrátí, stačí, aby se podíval do kamery stroje na rozpoznání tváře, a ten jim jejich objednávky „vyjede“.

Pokud půjde vše podle plánu, chce řetězec tomto roce dodat stánky se stroji na všechny pobočky. Jak v prohlášení společnost sdělila, jejím cílem je tento rok nahradit platbu kreditními kartami placením pomocí technologie rozpoznání tváře. Letos by se tak měly prodejny zcela obejít bez pokladních. Využití této technologie je podle společnosti součástí širší strategii „poskytnout ve fyzickém světě to, co v digitálním nabízí např. Amazon“.

Řetězec na sebe upozornil již začátkem minulého roku, když představil robota na otáčení hamburgerů. Stroj s přezdívkou Flippy má Cali Group v plánu rozšířit do všech prodejen ve světě do konce roku 2019. Shodou okolností společnost tehdy robota testovala také na pasadenské pobočce.

 

Zdroj: uk.businessinsider.com, nrn.com