Havarující motocyklista žaluje GM, za jeho dopravní nehodu prý může autonomní vozidlo automobilky

Sanfranciský motocyklista Oscar Nilsson žaluje automobilku General Motors – podle něj způsobil nehodu, do níž se připletl, její autonomní vůz Chevrolet Bolt. V krátké době je to již druhý nahlášený případ, kdy při dopravní kolizi hrálo roli autonomní auto.

Jak jsme minulý týden informovali, kalifornský řidič elektromobilu Modelu S od Tesly si stěžoval na to, že jeho vůz boural i přes zapnutou asistenci řízení. Tesla jeho tvrzení odmítla s tím, je i při aktivované asistenci je nutné plně se věnovat řízení.

Nilsson ve své žalobě uvádí, že v prosinci loňského roku jel na své motorce za vozidlem od GM, když autonomní vůz začal střídat jízdní pruhy. V té chvíli se jej Nilsson pokusil objet, ale auto se prý nečekaně stočilo zpátky do jeho jízdního pruhu a srazilo jej k zemi. Zranění na krku a rameni sice nebyla vážná, nicméně si vyžádala nějaký čas pracovního klidu.

Automobilka však nabízí jinou verzi incidentu. Ve svém prohlášení webu abcnews.go.com tvrdí, že „motocyklista přejel do jízdního pruhu autonomního vozidla předčasně“. Podle ní tak učinil dříve, než to pro něj bylo bezpečné, a tak to stojí i v hlášení sanfranciské policie. Policie to sice takto ve svém záznamu o nehodě skutečně uvádí, na viníka incidentu nicméně neukázala.

Pokud jde o první případ, nehodu již vyšetřují federální orgány. Šéf Tesly se v souvislosti s vyšetřováním nechal slyšet, že „odpovědnost vždy leží na řidiči“, a to i se zapnutou asistencí řízení. Experti na autonomní technologie mu dávají za pravdu – podle nich musí být řidič používající dnešní generaci autonomních vozidel vždy a za všech okolností připraven převzít řízení vozu.

 

Zdroj: abcnews.go.com, theverge.com