Herní průmysl roste. Do roku 2021 má mít tržby 200 miliard dolarů

Podle americké poradenské společnosti Digi-Capital by tržby v herním průmyslu měly do roku 2021 dosáhnout až 200 miliard dolarů. Globální herní trh se však přes svůj konstantní růst mění na dvourychlostní, kde ne všichni budou vítězové, uvádí se v její nejnovější zprávě.

Analytik Tim Merel v této souvislosti píše, že na herním trhu budou dominovat velké segmenty trhu, kde se prosadí „ti velcí“, a menší segmenty s potenciálem růstu, kde se stále dobře budou moci uplatnit šikovní nezávislí tvůrci.

Celkové tržby za software (myšleno hry) a hardware dohromady mají podle zprávy již za letošní rok dosáhnout 150 miliard dolarů, z čehož software tvoří až 75 %. Velkou roli v tomto trendu hrají mobilní hry. V tomto směru Digi.Capital předpokládá, že tržby v mobilním segmentu se letos vyšplhají až k 50 miliardám dolarů. Růst v mobilním segmentu (iOS, Google Play a všechny čínské obchody s aplikacemi dohromady) má nicméně zpomalit na 14,5 % CAGR (složená roční míra růstu) a v roce 2021 by tržby měly dosáhnout 80 miliard dolarů.

Konzolovému trhu a populárním hrám žánru MOBA a MMO předvídá poradenská společnost letos a další roky klesající tržby, přestože nová generace konzolí se prodává stabilně dobře, zejména PS4. Nová generace konzolí (včetně nové přenosné konzole Switch od Nintenda) by měla podle závěrů analýzy v pětiletém výhledu zaznamenat kolem 30 miliard v tržbách.

Zpráva také poukazuje na to, že do globálního herního trhu se za posledních

12 měsíců do 2. čtvrtletí tohoto roku investovalo již 2,8 miliard dolarů, což překonalo dosavadní rekord z roku 2014 – tehdy se investovalo o 400 milionů méně.

 

Zdroj: gamesindustry.biz