Hospodářské výsledky obchodu Alza.cz potvrdily pozici jedničky na trhu a naznačily další směr expanze
Největší tuzemský e-shop Alza.cz zveřejnil na dnešní tiskové konferenci kvalifikovaný odhad hospodářských výsledků za loňský rok a naznačil směr, kterým se vydá v tomto roce.
Čísla mluví za vše

Nejvyšší obrat přináší Alze dlouhodobě prodej mobilních telefonů a notebooků, tam obrat přesáhl v přepočtu dvě miliardy korun. Miliardový obrat přesáhly také počítačové komponenty, domácí a bílá elektronika a také televize.
Zajímavá je také statistika způsobu platby. Alza dlouhodobě upřednostňuje platby kartou, které honoruje nižší cenou za vydání zboží na pobočkách, a to se projevilo i v chování zákazníků. V loňském roce bylo prostřednictvím karty realizováno padesát jedna procent plateb kartou. Tento způsob platby tak poprvé v historii Alza.cz zaznamenal nadpoloviční většinu.
Přidaná hodnota Alza.cz

Pro provoz Alza.cz je také důležitý stabilní systém plně vyhovující náročným podmínkám. Alza jej proto vyvíjí sama, aby jej měla zcela pod kontrolou. V loňském roce se podle statistiky podařilo 10,3 milionů objednávek a v nejnáročnější den v roce, 17. 12. 2018, tedy pondělí před Vánocemi, musel systém zvládnout zpracovat 109 648 objednávek a v době nejvyšší špičky potom 6,5 objednávek za vteřinu.
Plány na tento rok
Na závěr konference prozradili zástupci společnosti Alza.cz několik střípků z plánů, jež mají na tento rok. Alza.cz je v prostředí českých e-shopů v mnoha oborech jedničkou. Na přelomu pololetí by ráda získala také titul největší sportovní e-shop v ČR a podle prognóz a stávajícího vývoje trhu by se jí to mohlo podařit. Kromě toho je naplánovaný start segmentu PETCARE, takže do nabídky obchodu přibudou v široké míře i potřeby pro domácí mazlíčky.
Dalším velkým plánem je potom podpora rozvoje v Maďarsku a přípravy na expanzi na trhy v Německu a v Rakousku. Rozrůst by se mělo také portfolium značky AlzaPower, jež byla představená v loňském roce.