Hra Apex Legends získala během jednoho týdne 25 milionů hráčů

V současnosti asi nenajdeme hru, o které by se více mluvilo než je Apex Legends. Jejím tvůrcům se podařilo téměř do poslední chvíle její vydání utajit a to i přes to, že proběhlo rozsáhlé testování, díky němuž se podařilo odladit většinu chyb, které ve hře byly. Studiu Respawn se tak podařilo ze dne na den ohromit herní svět zábavnou, propracovanou a vyváženou multiplayerovou hrou a získat místo na trhu, kde by se zdálo, že není místo.

Jediným problém v je v současnosti přeplněnost serverů. Během prvního týdne se do hry totiž zapojilo 25 milionů hráčů a během uplynulého víkendu v některých okamžicích souběžně hrálo více než dva miliony hráčů. Zájem o hru přitom neustále rostl a noví hráči přibývali stále vyšším tempem.

Nejzajímavější je sledovat srovnání s největším online konkurentem, hrou Fortnite. Její nástup byl pomalejší (ale nutno říci že si musela sama prošlapat trh) a její první oficiální zveřejněnou statistikou byl údaj o čtyřiceti pěti milionů hráčů na konzolích a PC po čtyřech měsících provozu.

Od té doby rostly čísla Fortnitu velmi rychle a v listopadu se už dostala na 200 milionů hráčů. K tomuto údaji přispěl i příchod na konzoli Switch a mobilní telefony. Tam se zatím Apex Legends nevydal.

Zajímavostí také je, že se na všech platformách skokově zvedla hranost hry Titanfall 2, tedy předchozí hry od studia Respawn. Apex Legends s touto hrou sdílí univerzum, avšak využívá jiné herní prvky, a především je čistě battle royale titulem.

V příštích týdnech plánuje studio Respawn první velké turnaje ve svém novém titulu, což je evidentně snaha posunout jej také na pole profesionálních esportů. Hráči se také mohou těšit na nové režimy, které umožní hru jednomu hráči nebo dvojicím.

Zdroj: theverge.com