Zdroj: pixabay.com

Hra Half Life: Alyx dala impulz herní VR scéně, počet aktivních hráčů za duben rekordně vzrostl

Virtuální realita se minimálně v současné generaci nestala běžnou herní pomůckou tak, jak se její vývojáři a prodejci před několika lety domnívali. Stále se jedná o výsadu poměrně malého počtu hráčů, rozhodně však nemůžeme tvrdit, že by se tato skupinka nerozrůstala. Nejnovější průzkumy ukazují, že to, co hráčům zřejmě nejvíc chybí, je herní obsah pro VR.

Doposud největší nárůst uživatelů na poli virtuální reality totiž nepřinesl nový headset nebo jiný hardwarový produkt, ale hra Half-Life: Alyx. Podle dat ze služby Steam, které analyzoval server roadtovr.com, vedlo její vydání k rekordnímu meziměsíčnímu nárůstu počtu uživatelů. Podle dostupných čísel se totiž počet aktivních připojených hráčů ke službě Steam VR zvedl téměř o jeden milion.

Je zajímavé uvést počet aktivních uživatelů Steam VR do širších souvislostí. Podle zveřejněných údajů používá tento distribuční systém v současnosti aktivně 2,7 milionů uživatelů, což je více než dvojnásobek uživatelů, jež se ke službě Steam připojují z platformy Linux a necelá polovina těch, kteří používají MacOS.

Podle dalších dostupných údajů jednotlivých systémů pro virtuální realitu jsou stále nejoblíbenější systémy Vive z dílny společnosti HTC. Největší pokrok v dubnu zaznamenal systém Oculus Quest – systém umožňující připojení kabelem k počítači, stejně jako volné hraní jednodušších aplikací bez nutnosti kabelového připojení. Podíl těchto brýlí se meziměsíčně téměř zdvojnásobil.

Headset Valve Index, který je považován za technicky nejvyspělejší běžně dostupné VR zařízení současnosti, zaznamenal nárůst obliby a v současnosti jej aktivně používá 11,94 % uživatelů Steam VR.

Zdroj: roadtovr.com