Hra Harry Potter: Wizards Unite zjišťovala data o poloze uživatele, i když ji zrovna nehrál

AR tituly studia Niantic Pokemon Go a také novější Harry Potter: Wizards Unite pracují mimo jiné také s polohou uživatele. Díky tomu shromažďují velké množství dat a jak ukazují nedávná zjištění, ne vždy je mají pod kontrolou. Server Kotaku přišel s poměrně alarmujícím zjištěním o tom, že v některých případech byla poloha zařízení sledována, i když hráči zrovna nehráli.

Kotaku se ve svém testu rozhodlo zjistit, jak hra pracuje s polohou. Ke své analýze použil server data 10 hráčů, kteří je poskytli dobrovolně. Celkově se jednalo o více než 25 000 přesných záznamů polohy. Výzkum mimo jiné ukázal, že během hraní, hra zjišťuje polohu uživatele v průměru třikrát za minutu, což je výrazně častěji, než tomu bylo v případě Pokemon Go. Jeden z hráčů měl navíc uložená hlášení o poloze minimálně jednou každou hodinu, tedy i v době kdy hru prokazatelně nehrál a měl ji pouze na pozadí.

Podle studia Niantic jde o chybu způsobenou systémem Android, a byla dávno opravena. Dále také dodala, že výzkum Kotatku jasně dokazuje, že uživatele mají své údaje o poloze vždy pod kontrolou (a proto je také mohly poskytnout Kotaku) a mohou kdykoliv požádat o jejich vymazání.

Podle autorů obou aplikací, je poloha uživatelů zjišťována až třináctkrát za minutu, pokud je to z nějakého důvodu nutné. Studio však garantuje že tato data nezneužije ani je neposkytne třetí straně.

Titul Pokémon Go, který je stále velmi populární, si za dob jeho existence stáhla více než miliarda uživatelů. V minulosti se ve hře objevily technologické komplikace, krátce po jejím vydání měli například její správci plný přístup ke Google účtům hráčů, kteří se do hry jejich prostřednictvím přihlašovali.

Zdroj: kotaku.com