Hráči her Zaklínač III a Overwatch dostali nástroje na tvorbu vlastního obsahu

Většina videoher současnosti má jednu logickou nevýhodu – je konečná. I když se hráč snaží sebevíc, stejně nakonec splní všechny mise, objeví všechny místa nebo se mu hra jednoduše ohraje. Přesto však nemusí zoufat, většina populárních her má rozsáhlé komunity fanoušků, kteří přidávají do her obsah navíc.

V uplynulém týdnu se objevily zprávy hned o dvou hrách, které získají nezávisle na sobě nástroj, který uživatelům usnadní tvorbu vlastního obsahu. Jedná se o multiplayerovou střílečku Overwatch a rozsáhlé RPG Zaklínač III.

Prvně jmenovaná se tohoto vylepšení dočká přímo od svých vývojářů, kteří oznámili příchod skriptovacího systému Overwatch Workshop jež umožní hráčům měnit stávající módy, přidávat nová pravidla a modifikovat herní charaktery. Jako příklad uvádí Blizzard mód floor-is-lava, kdy se hráči za žádnou cenu nesmí dotknou podlahy, jinak se vznítí.

Samotná fanouškovská komunita potom stojí za vytvořením nástroje pro populární a pro mnohé doposud nepřekonané RPG Zaklínač III. Jedná se o velmi rozsáhlý nástroj, který umožní jak vytváření nových oblastí a jejich obsahu, tak tvorbu zcela nových úkolů, které dle autorů nástroje nemusí být nutně banální. Nástroj se navíc dočká průběžných aktualizací a vylepšování. Pravděpodobně se bude jednat o poměrně sofistikovaný systém, který nebude na první pohled úplně jednoduchý a bude vyžadovat určitý skill, než jej tvůrci zvládnou. Přesto by se však mohlo jednat o velmi zajímavou novinku s jejíž pomocí se k hráčům dostane velké množství nového obsahu.

Zdroj: theverge.com