IMAX končí se svým projektem VR heren

Virtuální realita nabízí díky stále pokročilejší technologii nové a nové možnosti. Hlavním problémem však je především zatím relativně vysoká cena zařízení, které umožňují pokročilý VR zážitek. Vznikají proto veřejné herny, které si mohou drahé vybavení dovolit. Jak se však zdá, nejedná se komerční úspěch.

Jedním z průkopníků virtuálního hraní se měla stát síť širokoúhlých 3D kin IMAX, která by mohla virtuální realitu nabízet v rámci svých poboček. Nyní však vedení společnosti oznámilo, že od projektu IMAX VR odstupuje a na začátku příštího roku zavře své pobočky v Los Angeles, Bangkoku a Torontu. Podle vyjádření vedení se ukázalo, že pilotní projekt, v rámci nějž IMAX virtuální realitu testoval, nebyl dostatečně úspěšný.

Přitom podle návštěvníků byly možnosti VR headsetů na pobočkách IMAX v kombinaci s další elektronikou opravdu úžasné. Návštěvnost však zřejmě nedosahovala, takových čísel, které si vedení společnosti představovalo. Dalším důvodem může také být nedostatek kvalitního obsahu.

Nejedná se o první špatnou zprávu, kterou v letošním roce svět virtuální reality zaznamenal. Společnost Jaunt, která vytvářela obsah pro VR, přešla do oblasti rozšířené reality, společnost Microsoft přerušila vývoj virtuální reality pro současnou generaci konzole Xbox a zanikla také společnost Lytro, která vyvíjela kamery pro virtuální realitu.

Ačkoliv všechny výše uvedené zprávy neznamenají konec virtuální reality, zpomalí zřejmě její vývoj. Ukazuje se, že virtuální realita trochu přepálila start a nemusí být zatím takové terno, jak by se mohlo zdát. Bohužel čím méně společností se bude virtuální realitou zajímat, tím menším segmentem trhu bude a nebude tolik atraktivní pro velké společnosti, které by mohly přinést nové prostředky a investice.

Zdroj: uploadvr.com