Internetový gigant Alibaba překonal rekord v tržbách dosažených během jednoho dne
Internetový čínský obr Alibaba překonal rekord v tržbách, které mu „přitekly“ během jediného dne. V rámci pravidelné roční jednodenní akce s názvem Single’s day zaznamenal příjmy ve výši 25,4 mld. dolarů.
V minulém roce to bylo přitom „jen“ necelých 18 mld. dolarů. Pro srovnání: americká nákupní akce Cyber Monday (následující po víkendovém Dni díkuvzdání) loni vykázala tržby ve výši 3,45 mld. dolarů. Podle webu endgadget.com je třeba brát v potaz kurz jüanu, který čínská vláda v případě potřeby posiluje, ale současná čínská nákupní horečka souvisí i s rostoucími disponibilními příjmy střední třídy, do které v Číně patří odhadem již 300 milionů obyvatel.
K dosažení rekordu pomohlo i výrazné promo. Akce byla v době vzniku inzerována jako den pro „osamělé duše“, ale další roky z ní učinily pompézní událost s účastí domácích i zahraničních hvězd showbyznysu. Letos se zahájení akce společně se zakladatelem Alibaby Jackem Ma zúčastnila např. hollywoodská herečka Nicole Kidmanová nebo zpěvák Pharrell Williams.
Podle agentury Reuters může Alibaba i jeho globální konkurenti v on-line nakupování „brzy narazit na strop“. Společnost proto pro letošní událost přeměnila 100 000 kamenných obchodů na internetová nákupní centra, čímž chtěla přilákat zákazníky, kteří doposud on-line nákupní horečku ignorovali. Příjmy z prodeje zboží na těchto platformách se do celkového výsledku také započítávaly.
Trend on-line nakupování je nicméně možné vidět prakticky v celé Asii. Kamenné prodejny dnes musejí přicházet s inovacemi, aby potenciální zákazníky zaujaly. Podle agentury Reuters leží klíč v nových technologiích, např. ve VR šatnách pro zkoušení nového oblečení. Obchody s oblečením mohou také pořádat módní přehlídky naživo apod.
Zdroj: reuters.com, endgadget.com