Japonský start-up chce na Měsíci instalovat billboard, získal na to 90 mil. dolarů

Japonský start-up iSpace Technologies má v plánu instalovat na Měsíci billboard. V rámci získávání peněz od venture kapitálových společností na to zatím vybral 90 mil. dolarů.

Samozřejmě je nejprve nutné na Měsíc billboard dopravit. Společnost chce tedy kolem roku 2019 poslat na oběžnou dráhu Měsíce kosmickou loď, poté s ní přistát na jeho povrchu a zřídit zde potřebnou infrastrukturu, která firmě umožní rozjet lunární reklamní byznys. Zmíněná částka by měla pokrýt dva vesmírné lety, druhý by měl následovat rok po prvním, tedy v roce 2020. Společnost chce poté reklamní plochu pronajímat firmám, kteří o sobě chtějí dát vědět i mimo naši planetu.

Šéf start-upu Takeshi Hakamada v tiskovém prohlášení uvedl, že „lidé se nevydávají ke hvězdám, aby zchudli“ – podle něj je vytvářet „vesmírnou ekonomiku“ klíčové pro budoucnost. Ambice firmě rozhodně nemůžeme upřít a k financování smělého cíle již stačila přesvědčit některé velké japonské společnosti, např. Japan Airlines, televizní síť Tokyo Broadcasting System Holdings, Development Bank of Japan nebo Innovation Network Corporation of Japan.

Plány iSpace Technologies však nekončí jen reklamním byznysem na Měsíci. Společnost hodlá od roku 2021 na jeho povrchu používat průzkumná vozidla ke hledání zdrojů vody, kterou by poté přeměnila na vodíkové palivo, jež by energií zásobovalo budoucí měsíční kolonii. Společnost v této souvislosti vypustila video s názvem 2040 Vision Movie, v němž popisuje, jak si představuje život na Měsíci za několik desítek let.

Start-up vznikl na základě iniciativy Googlu s názvem Lunar Xprize, která slibuje odměnu ve výši 20 mil. dolarů komukoli, kdo bude schopen přistát s kosmickou lodí na Měsíci.

 

Zdroj: digitaltrends.com