Zdroj: engadget.com

Kvůli pandemii koronaviru představila firma Asics nové tenisky ve virtuální realitě, mohlo by jít o začátek nového trendu

Přestože dříve všechny velké společností uváděly nový produkt na trh v rámci velké show, nyní je situace kvůli bezpečnostním opatřením zabraňujícím šíření nákazy COVID-19 zcela jiná. Všechny velké akce byly zrušeny a s nimi pochopitelně i veškeré produktové prezentace.

Japonská společnost Asics zaměřující se na výrobu zejména běžecké a sportovní obuvi však přišla se zcela originálním nápadem – nové tenisky představila ve virtuální realitě. Prezentace tak byla přetvořena pro potřeby VR a reportérům byly zaslány náhlavní soupravy Oculus Quest, které již byly přednastaveny pro potřeby společnosti, což kromě hlavní prezentace zahrnovalo i malou ukázku virtuální inovační laboratoře Aiscs. Reportéři si tak mohli prezentaci znovu pustit kdykoli a kolikrát potřebovali.

Vlastní zkušenost s novým typem prezentace popsal reportér serveru Engadget, Daniel Cooper. Podle svých slov se nejdříve ocitl v bílé místnosti připomínající kosmickou loď. Před ním se vznášela 2D obrazovka, na níž byla promítnuta krátká prezentace historie společnosti Aiscs. Hologram poté předvedl trojici nových modelů tenisek: Metaracer, Metasprint a Metarise. Všechny produkty byly samozřejmě podrobně přestaveny včetně všech specifikací a jedinečných vlastností. Prezentace byla přitom doplněna i o „praktické“ ukázky. Reportér proto musel u každého páru bot provést jiný trik (např. přikrčit se, vyskočit apod.).

Cooper však podotkl, že ho prezentace v určitém smyslu zklamala. Neumožňovala totiž volný pohyb po místnosti, a v podstatě tak šlo pouze o statickou videoprezentaci. To je ale nakonec pochopitelné, vývojáři totiž s největší pravděpodobností postrádali čas na tvorbu lepšího prostředí nabízejícího širší možnosti, omezili se tak pouze na jakési demo pro média. Aiscs tak možná postavila základy něčemu, co bude v budoucnosti běžné.

Přestože VR prezentace nabízí mnoho výhod a lze předpokládat, že se o ni v současné době mnoho společností začne opírat, skýtá jednu zásadní nevýhodu, a to nemožnost si produkt reálné prohlédnout a vyzkoušet. Přesto jde o jistě zajímavou a v mnoha případech i zábavnější formu produktových prezentací.

Zdroj: engadget.com