Letecká společnost Delta automaticky odbavuje cestující pomocí mobilní aplikace

Aerolinky Delta přicházejí s vylepšením, které urychlí leckdy zdlouhavou proceduru odbavení na letišti a kterou si prý její zákazníci dlouho přáli. Nově je totiž odbavuje pomocí své mobilní aplikace.

Palubní lístky cestujících budou odesílány již 24 hodin před letem. Jediné, co k tomu budou potřebovat, je právě mobilní aplikace s názvem Fly Delta, resp. její nejnovější aktualizace ve verzi 4.6. Palubní lístek za ně aplikace sama vygeneruje, takže se o proceduru nebudou muset dále starat. Funkci zatím nabízejí aerolinky pro pasažéry s iOS, uživatelé Androidu si budou muset počkat. Delta je podle všeho v současnosti jedinou velkou americkou leteckou společností, co tuto službu poskytuje. Je však pravděpodobné, že ostatní se dříve nebo později „chytnou“.

Proceduru odbavení na letišti se snaží urychlovat i jinde. Např. největší německý letecký přepravce Lufthansa už také odbavuje automaticky a nizozemské aerolinky KLM tento roky testovaly odbavování pasažérů pomocí technologie na skenování obličejů. Nízkonákladová americká letecká společnost JetBlue experimentuje s biometrickými skeny cestujících, kteří se účastní letu z Bostonu na karibský ostrov Aruba.

Prozatím není úplně jasné, jak Delta plánuje vyřešit další aspekty procedury, které obvykle probíhají na webu, včetně kontrol zavazadel nebo změn sedadel. Podle webu theverge.com to vypadá, že cestující bez aplikace budou muset standardní odbavovací on-line procedurou procházet i nadále.

 

Zdroj: cnbc.com, theverge.com