LG prý vymyslelo výřez v displeji ještě před Applem

Podle společnosti LG není výřez v displeji, moderní designový prvek mnoha dnešních smartphonů, vynález Applu, nýbrž právě její. Jihokorejský výrobce s tvrzením přišel krátce po představení své nové vlajkové lodi LG G7 ThinQ, která výkroj v obrazovce také nabízí.

Výřezem se dnes chlubí nejeden špičkový telefon, např. P20 a P20 Pro od Huaweie, chystaný OnePlus 6, Asus Zenfone 5 a 5Z, již vyšlý Huawei Honor 10 a tento designový prvek si osvojili i ambiciózní čínští výrobci Oppo a Vivo ve svých modelech Oppo R15 a R15 Pro a Vivo V9. Pozadu však nezůstávají ani menší čínské společnosti jako Leagoo (model Leagoo S9). Abychom byli přesní, jako první přišel s výřezem v obrazovce smartphone Essential PH-1 (představen byl v květnu minulého roku) a nikoli Apple X (ten byl představen o tři měsíce později), nicméně vlajková loď Applu výřez protáhla do šířky a koncept delšího výkroje zpopularizovala. Od té doby se říká, že takové telefony mají výřez „po vzoru Applu X“.

Nyní se nechal šéf mobilní divize LG Hwang Jeong-hwan slyšet, že společnost plánovala výřez ještě před Applem. Podle něj může design displeje novinky vypadat podobně jako obrazovky jiných smartphonů, nicméně její výřez se prý chlubí „diferencovanými funkcemi“ (díky softwarovému updatu má časem podporovat např. i animované AR emotikony, což je ale zjevná inspirace Applem). Jak píše korejský web The Investor, společnost se o prvku zdráhá hovořit jako o výřezu a interně jej označuje jako sekundární displej.

LG není každopádně jediným výrobcem, který prohlašuje, že výřez je jeho „dílem“. Šéf mobilní divize společnosti Huawei Li Changzu prohlásil, že čínská mobilní jednička s tímto nápadem přišla již před třemi či čtyřmi lety, ale že koncept zůstával dlouho na papíře. Důvodem měla být obava, že domácím zákazníkům by se taková asymetrie v displeji nemusela líbit. Zmíněný model P20 je tak jejím prvním telefonem, který moderní designový prvek používá.

Smartphone LG G7 ThinQ kromě výřezu disponuje např. i displejem o jasu až 1000 nt, reproduktorem Boombox, který je dle slov LG až 10x hlasitější než ostatní telefony, nebo samostatným tlačítkem na vyvolání digitálního asistenta Googlu. Na americkém trhu má být novinka dostupná od 2. června za zatím nespecifikovanou cenu (spekuluje se o ceně pod 800 dolarů). Více jsme o ní psali zde.

 

Zdroj: techspot.com, theinvestor.co.kr