LG vyvinulo umělou inteligenci schopnou pečovat o domácí spotřebiče, představí ji na veletrhu IFA

Společnost LG představila na loňském veletrhu CES vlastní ekosystém chytré domácnosti ThinQ. Do něj spadají všechny nové chytré spotřebiče, a kromě možnosti jednotného ovládacího rozhraní, nabídne tento systém i další výhody. Jednu z nich představí společnost LG na veletrhu IFA, jež bude v Berlíně probíhat tento a následující týden.

Jedná se o funkci Proactive Customer Care, tedy systém aktivní péče o zákazníky. Ta využívá umělé inteligence k tomu, aby naučila uživatele spotřebičů s přístroji pracovat tak, aby jim maximálně prodloužila životnost.

Díky této funkci dokáží přístroje poznat, že u nich dochází díky přeplnění nebo špatné pozici ke špatnému proudění vzduchu, nebo jsou jejich dveře příliš dlouho otevřené (ledničky) nebo je do nich dáváno příliš mnoho čistících prostředků (pračky). Na případné problémy potom upozorní přímo prostřednictvím mobilní aplikace a uživatel má tak možnost své chování změnit a optimalizovat.

Právě nové modely praček s přední náplní a lednic se spodním mrazákem by se měly stát prvními zástupci spotřebičů, jež novou funkci společnosti LG dokáží využít. Aplikace také dokáže upozorňovat na technické problémy jako je například ucpaný filtr nebo nutnost servisní prohlídky. Kromě toho bude také pravidelně poskytovat rady a tipy jak zařízení efektivněji používat.

Funkci bude možné samozřejmě také vypnout, avšak ti, kdo se budou řídit jejími instrukcemi a radami budou moci svůj spotřebič využívat efektivněji a prodlouží jeho životnost.

Zdroj: cnet.com