Zdroj: unsplash

Mark Zuckerberg potrvdil, že Facebook plánuje na virtuální realitu navázat AR brýlemi

Ačkoliv výdělkům společnosti Facebook dominují příjmy z provozování největší sociální sítě světa a reklam na ní. Kromě toho je však také poměrně velkým výrobcem a vývojářem hardwaru, zvláště potom virtuální reality. Podle Marka Zuckerberga bude Facebook ve vývoji vlastního hardwaru pokračovat i nadále a další metou v této oblasti budou chytré brýle Ray-Ban. Zuckerberg to oznámil během rozhovoru s investory, v němž představil výdělky společnosti za čtvrtletí.

Zuckerberg o brýlích tvrdí, že mají ikonický tvar a umožní dělat velké množství věcí. Zdá se, že budou mít podobu slunečních brýlí, které budou na první pohled relativně nenápadné. O jejich existenci se spekuluje už od roku 2019. Tehdy o nich informoval server CNBC, podle jehož zdrojů by se nové brýle měly jmenovat Orion.

Tyto brýle by se mohly stát plnohodnotnou náhradou mobilního telefonu. Měly by umožňovat základní funkce, jako je telefonování, ale i ty pokročilejší, jako je sledování přímých přenosů na internetu. Facebook v minulosti ukázal, že je schopen vstoupit do nových oborů a stát se jejich významným hráčem, uvidíme tedy, jak si jeho chytré brýle, o nichž zatím mále poměrně málo konkrétních informací, povedou v konkurenci Google Glass a dalších.

Podle Facebooku jsou chytré brýle klíčem k budoucnosti. Facebook by mimo jiné doplnil své portfolio virtuální reality o realitu rozšířenou. V budoucnu se Facebook promění na sdílenou, živou platformu, která vám umožní „teleportovat“ se mezi různými sociálními zážitky pomocí VR a AR, vysvětlil Zuckerberg.

Zdroj: engadget.com