Mark Zuckerberg představil svoji vizi budoucnosti sociálních sítí, naději vidí ve větším soukromí

Soukromí a sociální sítě, zvláště potom Facebook, jsou témata, jež jsou v posledních letech velmi často spojována. V loňském roce se ukázalo, že data více než padesáti milionů uživatelů po celém světě byla využita při cílení marketingových kampaní a podle řady odborníku se stala nejúčinnějším nástrojem ovlivňování, jaký jsem doposud poznali.

S takto nabouranou pověstí se snaží Facebook bojovat což se mu daří se střídavými úspěchy. Tváří Facebooku se za léta jeho fungovaní stal výkonný ředitel Mark Zuckerberg, i ten se snaží pověst svého výtvoru vylepšit. Také proto na svém blogu představil oficiální plán, který ukazuje možnost, jak zlepšit vlastnosti Facebooku aby mohl být považován za bezpečnější.

Podle něj plní sociální sítě nezastupitelnou roli v tom, že nabízí přátelům a lidem, kteří mezi sebou ztratili kontakt, zase se setkat. Pro mnohé uživatele jsou však příliš veřejné, což by se do budoucna mělo změnit. Zuckerberg také zmínil, že společnost Facebook bude muset změnit svoji politiku uchovávání citlivých dat v zemích, které jsou kritizovány za porušování lidských práv.

Dodal také, že snahou Facebooku, ale i WhatsApp a Messengeru, bude  zvýšit soukromí uživatelů na maximální možnou míru. Dodal, že větší soukromí uživatelů připraví Facebook o část tržby například z reklamy, ale otevře cestu novým službám jako je placení přímo prostřednictvím sociálních sítí.

Změna sociálních sítí, jež má Facebook pod kontrolou zatím nemá přesný časový horizont. Zuckerberg jej obecně popsal jako několik dalších let.

Zdroj: facebook.com