Foto: se svolením Pexels

Meta říká, že budoucnost Facebooku bude opět v rukou mladých dospělých

Když se řekne Facebook, 20 let stará sociální síť, pravděpodobně se člověku nevybaví její popularita mezi „mladými dospělými“. To chce Meta samozřejmě změnit a světu opět sděluje, že hodlá svou platformu přeorientovat tak, aby mladou demografickou skupinu oslovila.

V aktuálním sdělení Toma Alisona, který pro společnost Meta vede aplikaci Facebook, se uvádí, že se služba mění a bude se stále více zaměřovat na mladé dospělé ve srovnání s ostatními uživateli. „Facebook je stále pro všechny, ale abychom jej vybudovali pro novou generaci spotřebitelů sociálních médií, provedli jsme významné změny s ohledem na mladé dospělé,“ napsal.

Pokud vám něco z toho zní povědomě, je to proto, že vedení společnosti Meta se již několik let snaží získat „mladé dospělé“ ve snaze lépe konkurovat TikToku. Mark Zuckerberg téměř před třemi lety prohlásil, že chce z mladých dospělých udělat „severní hvězdu“ společnosti. Alison i Zuckerberg hovořili o tom, že se aplikace Facebook se má stát sítí zaměřenou na objevování, nikoliv utužuvání vazeb svých uživatelů.

Tento posun je nyní v plném proudu. Alison uvedl, že kroky společnosti v oblasti umělé inteligence již zlepšily doporučení pro Reels i samotný obsah domovské stránky a že „pokročilá technologie doporučení bude v příštím roce pohánět další produkty“.

Není zatím jasné, jak úspěšná bude společnost Meta ve svém úsilí získat mladé dospělé. Alison sice tvrdí, že Facebook zaznamenal „pět čtvrtletí zdravého růstu používání aplikace mladými dospělými v USA a Kanadě“, přičemž denně aktivně používá Facebook 40 milionů mladých dospělých. To je ovšem stále relativně malé procento z 205 milionů denních uživatelů Facebooku v USA, které společnost uvedla v únoru, kdy naposledy zveřejnila počet uživatelů aplikace.

Zdroj: engadget.com