Foto: Pxfuel

Meta vrací technologii rozpoznávání obličeje na Facebook a Instagram

Společnost Meta se rozhodla vrátit technologii rozpoznávání obličejů do svých aplikací více než tři roky poté, co v důsledku rostoucího odporu mezi uživateli tuto technologii zrušila na Facebooku. Nyní společnost začne do Facebooku a Instagramu integrovat nástroje pro rozpoznávání obličejů, a to za účelem boje proti podvodům a pomoci uživatelům, kteří ztratili přístup ke svým účtům.

V rámci prvního testu bude rozpoznávání obličejů sloužit k odhalování podvodných reklam, které využívají tváře celebrit a dalších veřejně známých osobností. Společnost uvedla, že tuto funkci již začala poskytovat malé skupině celebrit a veřejně známých osobností a že v příštích týdnech se dále rozšíří.

Dále společnost Meta testuje také nástroje pro rozpoznávání obličejů, které mají řešit další častý problém na Facebooku a Instagramu, a to je obnovení účtu. Společnost experimentuje s novou funkcí, tzv. video selfie, která uživatelům umožňuje nahrát klip se svou podobiznou, kterou Meta následně porovná s jejich profilovými fotografiemi, a to v případě, že byli uživatelé zablokováni. Společnost ji bude používat také v případech podezření na odcizení účtu, aby zabránila hackerům v přístupu k účtům pomocí ukradených přihlašovacích údajů.

Nástroj ale nepomůže všem, kteří ztratí přístup k účtu na Facebooku nebo Instagramu. Mnoho firemních stránek například neobsahuje profilovou fotografii osoby, takže tito uživatelé budou muset využít stávající možnosti obnovy účtu.

U obou nových funkcí společnost Meta uvádí, že data obsahující obličej uživatele odstraní okamžitě, jakmile dojde k porovnání, a že tyto skeny nebudou použity k jinému účelu. Společnost rovněž zavádí tyto funkce jako volitelné.

Zdroj: engadget.com