Microsoft chce pomoci evropským zpravodajským webům, aby dostaly zaplaceno za sdílení a zobrazení svého obsahu
V letošním roce eskaluje napětí mezi zpravodajskými weby (a za nimi stojícími úřady a vládami) a velkými internetovými hráči. Potenciální spor se týká sdílení a částečného zobrazování zpravodajského obsahu. Za ten požadují autoři část peněz, jež Google, Facebook nebo Twitter vydělají z reklamy. Chtějí tímto způsobem vytvořit férovější prostředí.
Doposud nejdále se situace dostala v Austrulii, kde tamní vláda vydala regulační opatření. Posun lze čekat také v Evropě, kde do situace nyní vstoupil silný třetí hráč – Microsoft. Ten nabídl Evropské radě vydavatelů poradenské služby, aby společně našly cestu, jak získat peníze a najít dohodu s velkými hráči.
Situace v Austrálii ukázala, že velké sociální sítě, jako je Facebook, nemohou fungovat bez zpravodajského obsahu, protože v nich obrovsky vzroste množství dezinformací, kterým se nemohou uživatelé efektivně bránit.
Microsoft mimo jiné slibuje, že bude svými prostředky apelovat na orgány EU a vlády jednotlivých států. Sám tvrdí, že na své platformě Microsoft News poskytuje velkou část svých příjmů přímo vydavatelům.
Není jisté, zda vlády a EU na návrh Microsoftu přistoupí. Avšak už delší dobu se ozývají poměrně silné politické hlasy, že je situaci třeba začít řešit. Zároveň je pravděpodobné, že EU počká na výsledek dění v Austrálii. Snaha Microsoftu nahrává myšlenkám, že sází na strategii: nepřítel mého nepřítele je mým nepřítelem. V devadesátých a nultých letech to totiž byl právě Microsoft, kdo se potýkal s antimonopolními úřady po celém světě.
Zdroj: engadget.com