Foto použito se svolením Valve

Microsoft rozbíhá vývoj plně cloudových her, vedením projektu pověřil designérku hry Portal

cloudové hraní potenciál stát se vlastní platformou? Nebo se jedná pouze o doplněk tradičního konzolového/PC hraní na vlastním hardwaru? To jsou otázky, které se kolem tohoto nového přístupu ke hrám objevují od samého začátku. Jako první je zvedla společnost Google, která v rámci svého projektu Stadia slíbila tituly, které budou svou samotnou podstatou hratelné pouze v rámci cloudu. Stadia ale nezažívá úspěchy a 1. února Google oznámil, že se rozhodl ukončit vývoj vlastních her pro Stadii.

Nyní štafetu přebírá společnost Microsoft, která se svým projektem Xcloud, navázaným na předplatitelskou službu Game Pass dostal do popředí cloudového vývoje. Z nejnovějších informací vyplývá, že Microsoft vytvořil funkci šéf vývojáře cloudových herních projektů a nabídl ji Kim Swift, herní designérce, která stála mimo jiné za hrou Portal od společnosti Valve.

Cíl Microsoftu je podobný jako v případě Googlu. Vytvořit novou kategorii cloudových her, které přinesou hráčům využívajícím tuto technologii neopakovatelné zážitky. Výhodou cloudového hraní by mohl být především obrovský herní výkon, kdy hry poběží na několika cloudových výpočetních jednotkách najednou. O tom, že by plně cloudovou hru chtěl vytvořit, se vyjádřil třeba Hideo Kojima autor originálních her a sérií, jakými jsou Metal Gear Solid nebo Death Stranding.

Microsoft v poslední době také ohlásil upgrade svých cloudových center. Zatímco doposud využívaly starší konzole Xbox One S, nyní jsou postupně osazovány nejnovějšími Xbox Series X. Spor Epicu a Apple také odhalil, že Microsoft shání výhradní práva na streamování jednotlivých her od svých partnerů.

Zdroj: theverge.com