Microsoft se chystá být aktivnější ve vydávání her pod svou hlavičkou

Microsoft chce hrát aktivnější roli ve vydávání her pod hlavičkou svých herních studií. Nevylučuje, že za tímto účelem nakoupí další herní studia. V rozhovoru pro agenturu Bloomberg to řekl šéf Xboxu Phil Spencer.

Podle webu gamesinustry.biz Spencer těsně před vydáním nové konzole Xbox One X také řekl, že je nutné zvýšit počet first-party titulů a že je v tomto ohledu prostor pro růst. Na rozdíl od konkurenčních společností Nintendo nebo Sony se Microsoft nemůže pochlubit tak velkým množstvím exkluzivit. Na svém kontě má sice např. série Halo, Gears of War, Forza nebo populární Minecraft, nicméně v tomto ohledu je podle něj třeba udělat více.

V rozhovoru se rovněž zmínil, že hráči si na nedostatek těchto titulů opakovaně stěžují. Microsoft se prý tedy chystá do této oblasti investovat „mnohem více“ prostředků a možná dojde i na akvizice herních společností. Více detailů však v tomto ohledu neprozradil. Spencer každopádně dodává, že „schopnost vytvářet vlastní hry byla vždy jedna z našich silných stránek. Ale ne vždy jsme investovali stejně. Jednou to bylo více, někdy méně“. V minulosti se nicméně redmondský softwarový obr nebál studia ani zavírat. Tomu neušlo ani kdysi velmi známé studio Lionhead, v němž svého času pracoval legendární designér Peter Molyneux, nebo např. studio Ensemble a Press Play.

Do budoucna chce podle Spencerových slov věnovat Microsoft herní oblasti větší pozornost. Svědčí o tom mimo jiné i to, že Spencer se stal nedávno členem úzkého 16členného vedení společnosti, v němž zasedají významné figury mající na starosti klíčové oblasti jejího byznysu.

V rozhovoru pro deník Wall Street Journal se nechal šéf Xboxu slyšet, že společnost plánuje přivést více exkluzivit i na jiné platformy, a uvedl příklad Minecraftu. Není prý ani vyloučeno, že vybrané tituly se jednou dostanou i na PS4, právě jako Minecraft.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, wsj.com