Zdroj: microsoft.com

Microsoft se pustil do Applu, ve své reklamě na Surface Pro 7 kritizuje MacBook Pro

Ve své nejnovější reklamě na Surface Pro 7 jej společnost Microsoft porovnala s 13palcovým MacBookem Pro od Applu. Nutno přitom říci, že si rozhodně nebrala servítky a na MacBooku v podstatě hledala pouze nedostatky. Kritika však byla do velké míry prvoplánová a na první pohled je jasné, že Microsoftu šlo primárně o to, aby svůj nový notebook 2v1 za každou cenu ukázal v tom nejlepším světle na úkor jablečného zařízení.

Krátké (přesně půlminutové) video je stylizováno do formy unboxingu (tedy rozbalení a představení produktu). Neobvyklé je, že prezentaci má na starost náctiletý chlapec. Ten postupně srovnává obě zařízení. Nejdřív se přitom zaměří na pravděpodobně největší slabinu MacBooku Pro – na malý dotykový panel Touch Bar, který je jediným dotykovým prvkem tohoto zařízení.

Surface Pro 7 má podle prezentujícího podstatnou výhodu v tom, že uživatelům nabízí celý dotykový displej včetně stylusu, jenž je (podle vyjádření chlapce) součástí balení, a s nímž lze na dotykové obrazovce pracovat. „Surface je dodáván s chytrým perem a nabízí dotykovou obrazovku. Mac nabízí pouze tento malý panel a nechápu, proč nemůže nabídnout celou dotykovou obrazovku?“ dozvídáme se z videa.

Zdá se přitom, že společnost Apple si je dobře vědoma kritiky uživatelů, která cílí na Touch Bar. Podle uznávaného analytika Applu, Ming-Chi Kua, proto společnost plánuje u chystaných 16palcových a 14palcových modelů nahradit tento panel fyzickými klávesami.

Každopádně Microsoft se dopouští úsměvného přešlapu, protože i když ve videu tvrdí, že stylus je součástí balení, ve spodní části videa v témže okamžiku můžeme malými písmeny číst: „Pero a některé aplikace se prodávají samostatně.“ Společnost tedy předkládá zavádějící informace.

Dále se Microsoft chlubí, že Surface Pro disponuje odnímatelnou klávesnicí, což MacBook nabídnout nemůže. Ačkoli se tak společnost pokusila zdůraznit univerzálnost svého nového notebooku, který lze využít i jako tablet, přeci jen je potřeba myslet na to, že oba produkty patří do jiné kategorie, a lze je tedy jen velmi těžko srovnávat. Video proto ve výsledku působí mnohem spíše jako nepodařená reklama, která vrhá pochybné světlo i na samotný Microsoft.

Zdroj: mashable.com