Microsoft se snaží nalákat podnikové zákazníky cloudových služeb Googlu a jiných na OneDrive zdarma

Microsoft začíná lákat podnikové zákazníky cloudových služeb poskytovaných Googlem a jinými společnostmi na výhodnou nabídku v podobě služby OneDrive zdarma až na tři roky. Nabídka platí do 30. června tohoto roku.

Microsoft se tak snaží „přetáhnout“ podnikové zákazníky službám jako Box, Dropbox nebo službě Disk Google. Podmínkou je, že zájemce o služby Microsoftu musí splatit své dosavadní závazky a jeho stávající smlouva nebyla na dobu delší než tři roky. Redmondský obr také podle svých slov vyčlenil speciální tým FastTrack, který novým klientům s přechodem na službu OneDrive nebo Office 365 pomůže.

Jak píše web theverge.com, časově omezená lákavá nabídka služeb jako OneDrive nebo Office 365 je pro Microsoft součástí širší strategie, jak své klienty později „jemně popostrčit“ k sofistikovanějším cloudovým platformám jako Azure. Cloudový computing je totiž pro Microsoft momentálně nejrychleji rostoucím segmentem v rámci jeho divizí.

Platforma Azure a služby Office 365 a OneDrive jsou hybnými silami vize blízké budoucnosti redmondského giganta, která počítá s podstatným snížením podílu fyzických prodejů softwaru s tím, že programy typu Windows nebo Office se budou pořizovat prostřednictvím předplatného nebo budou vycházet zdarma. Podobný trend můžeme ostatně sledovat i v herním průmyslu, kdy se na hru nahlíží méně jako na produkt a více jako na službu.

Krátce poté, co se kormidla společnosti v roce 2014 ujal Satya Nadella, stanovil si smělý cíl – aby Microsoft vydělával do roku 2018 na cloudových službách kolem 20 mld. dolarů za rok. Tohoto cíle společnost dosáhla loni na podzim. V posledním kvartálu navíc platforma Azure vykázala nárůst tržeb o 98 %, což jen potvrzuje potenciál Microsoftu v tomto perspektivním segmentu.

 

Zdroj: theverge.com