Microsoft si nechal patentovat nový typ gamepadu, pro streamingové hraní
S nástupem streamingového hraní se pojí mimo jiné také otázka, co bude ideálním ovladačem pro tento typ platformy. Základní myšlenkou přitom zůstává dopřát hráčům stejný způsob ovládání ať hrají na notebooku, televizi nebo třeba mobilním telefonu či tabletu. Vývojáři společnosti Microsoft, která ohlásila nástup své platforma xCloud hledali na tuto otázku odpověď a z jejich snahy vzniklo několik zajímavých experimentálních zařízení, které si společnost Microsoft nechala patentovat.
Prototypů vzniklo hned několik a na první pohled je jasné, že vychází z propojení Xboxového gamepadu a Joy-Conů, které využívá konzole Nintendo Switch. Vznikl tak de facto gamepad, který lze v půlce rozdělit a upevnit na boční stranu telefonu nebo tabletu. Hrát s ním je možné jak ve spojené tak v rozložené podobě a pozice tlačítek a dalších ovládacích prvků se nemění. Nový ovladač by zároveň měl mít subtilnější konstrukci a měl by být lehčí než většina konkurence.
To že si výsledky svého vývoje nechala společnost Microsoft patentovat nutně neznamená, že se tohoto ovladače dočkáme v této podobě při spuštění xCloudu. Je možné že Microsoft využije poznatky a postupy jež vyvinul při tvorbě tohoto ovladače později, při vývoji dalších zařízeních.
Společnost Microsoft má samostatné oddělení, jež se vývojem ovládacích prvků zabývá. Jedním z jeho posledních produktů byla série ovládacích prvků, jež pomohly usnadnit hraní tělesně handicapovaným hráčům.
Zdroj: windowscentral.com