Mobilní aplikace – zkvalitnění života ve vaší kapse

Mobilní telefon dnes není jen pouhým telekomunikačním zařízením. Díky svému připojení k internetu se pomalu stává něčím, co bychom mohli nazvat dálkovým ovladačem našich životů. Skrz jednotlivé mobilní aplikace se můžeme připojit do banky, podívat se do máme doma v ledničce, zkontrolovat známky dětí ve škole nebo třeba objednat náhradní díly do auta.

A právě pro obchodníky přináší mobilní aplikace cestu přímo k zákazníkovi. To má hned několik výhod, první z nich je, jak jejich název ostatně napovídá, to že tyto aplikace nejsou vázané na konkrétní místo. Zákazník může udělat vše pohodlně odkudkoliv, stačí pouze vytáhnou mobilní telefon z kapsy a otevřít tu správnou aplikaci. Pro obchodníka je použití aplikace výhodné v tom, že může svoji nabídku upravovat v reálném čase a nový produkt se objeví v nabídce zákazníkovi vzápětí potom, co je umístěn do databáze.

Pro společnosti jsou mobilní aplikace jednou z cest, jak komunikovat se zákazníkem, a proto ve svém vlastním zájmu vyvíjejí aplikace, které jsou dostupné v jazyce dané země a jsou zpracovány přehledně.

Jak může taková aplikace vypadat?

Jako příklad takové aplikace bychom mohli vybrat aplikaci od Autodoc, která se specializuje na prodej součástek do aut. Výhodou zpracování své nabídky formou aplikace je možnost spojení hned několika funkcí, a to vše velmi přehledně.

Základní funkcí je možnost prohlížení prodejního katalogu. Uživatel má možnost zvolit si konkrétní vůz i typ náhradního dílu, který pro něj shání. Aplikace mu po zadání přesného dotazu ukáže aktuální nabídku, a to včetně ceny a možnosti dodání.

Další funkcí, kterou aplikace poskytuje je rychlé spojení s odborným prodejcem. Zájemce o konkrétní zboží má možnost svůj nákup prokonzultovat s někým, kdo tomu opravdu rozumí, může zjistit informace o některých detailech a vyvarovat se případného špatného nákupu, který by způsobil problém oběma stranám obchodu. V aplikaci má také uživatel možnost podívat se do historie svých nákupů a znovu si objednat zboží, se kterým byl v minulosti spokojený.

Pokud jde o prodejní aplikace, je také důležité, aby měla co nejširší dosah. Měla by proto být dostupná pro telefony a další mobilní zařízení s operačním systémem Android i iOS.

Ačkoliv obchod v běžných kamenných obchodech nikdy nezanikne, internetový obchod vázaný často právě na mobilní aplikace, představuje další kanál a výraznou konkurenci, které v dnešní době dává přednost více než polovina zákazníků a proto se vyplatí věnovat tomuto odvětví pozornost.