Foto: Unsplash

Na TikToku v budoucnu vyděláte více, platforma zkoumá, jak sdílet peníze z reklamy přímo s tvůrci

Patříte mezi tvůrce na TikToku? A láká vás si tímto způsobem přivydělat? Pokud ano, máme pro vás dobrou zprávu: Tato platforma totiž možná brzy představí způsob, jak jednoduše vydělávat na svých příspěvcích.

V rámci reklamního řešení TikTok Pulse začne tento gigant „zkoumat“ program, který bude sdílet příjmy z reklamy s influencery, vydavateli a známými osobnostmi. V první fázi se bude novinka týkat těch tvůrců, kteří mají alespoň 100 000 sledujících.

Společnost serveru TechCrunch prozradila, že program Pulse v USA spustí letos v červnu, v dalších zemích by měl být dostupný na podzim. TikTok bude příjmy dělit rovným dílem mezi sebe a tvůrce, tedy 50 na 50 (což je o něco horší než u Instagramu, kde tvůrci dostávají 55 procent).

Princip je jasný – pokud jste dostatečně populární, můžete vydělávat peníze z každého příspěvku. Lze očekávat, že nový mechanismus zpeněžení povzbudí více tvůrců k tvorbě, nemluvě o tom, že mnozí z nich by mohli přestat být do velké míry závislí na sponzoringu nebo darech.

Novinka samozřejmě pomůže i samotnému TikToku. Nejenže by mohla zabránit odchodu řady hvězd na konkurenční Instagram (nebo k jiným, potenciálně lukrativnějším konkurentům), ale je možné, že nový způsob zpeněžování naopak nové tvůrce přiláká. Kromě toho pravděpodobně také tvůrce povzbudí k tomu, aby vytvářeli videa vhodná pro reklamu (tedy čistší, méně polarizující materiál). Z toho ale nebudete nadšení, pokud se vám líbí političtější nebo nemainstreamový obsah na TikToku.

Zdroj: engadget.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.