Návraty legend – Doom i Half-Life se vrací a mají úspěch

Letošní herní jaro mělo být nabité po strop, avšak vinou odkladů a dalších problémů bychom o něm mohli mluvit jako o průměrném. Pokud bychom měli vypíchnout dvě události, které konec zimy a začátek jara herní trh zaznamenal, soustředili bychom se na uplynulých pár dní. V pátek totiž vyšel Doom Eternal a v pondělí pak Half-Life: Alyx.

Oba tituly jsou pokračováním legendárních herních sérií, spojuje je také pohled první osoby a snaha spojit tradici, inovaci a moderní hratelnost. A jak se zdá, obě si v tom vedou velmi dobře.

Doom Eternal cílí především na PC hráče (ačkoliv vychází také na konzolích). Cílem hráče je udržet se svým tempem v mnohdy až zběsilé akci plné výstřelů, výbuchů a zářezů motorovou pilou, a to vše na pozadí s povedeným metalovým soundtrackem. Hra servíruje povedený mix starého (spousta zbraní, nelámání si hlavy s realističností) a nového (pokročilé grafické efekty a zvuková stránka hry). Doom Eternal nepochybně nebude pro všechny, avšak ve své kategorii patří k nejlepším. Na serveru Metacritic.com, jenž sdružuje hodnocení z celého světa, si drží obdivuhodných 90 procent.

Zatímco Doom Eternal přinesl klasiku v moderním pojetí, Half-Life: Alyx se nebojí inovací a stává se jednou z prvních opravdu velkých her zaměřených čistě na virtuální realitu. A podle prvních recenzí tato sázka vyšla na výbornou. Half-Life: Alyx ukazuje možnou cestu dalším titulům, nabízí mix akce, logických hádanek a především volného pohybu virtuálním prostředím. Některé recenze dokonce naznačují, že pokud si chcete hru užít naplno, měli byste jí hrát v opravdu velké místnosti, kde vás nebude nic omezovat v pohybu (hra nabízí možnost teleportačního pohybu, ale to se s možností volného světa nedá příliš srovnat). Na serveru Metacritic.com si Half-Life: Alyx drží skóre 92 procent.