Zdroj: wikipedia.org

Nejnovější aktualizace Redditu zvyšují transparentnost politických reklam

Společnost Reddit nedávno oznámila aktualizace, které mění pravidla pro zobrazování politických reklam. V jejich rámci došlo k několika podstatným změnám, které mají napomoci zejména větší transparentnosti těchto sdělení a zároveň nabídnout prostor pro svobodné vyjádření všem uživatelům.

Dvě nejzásadnější změny zahrnují požadavek, který stanovuje, že všechny politické kampaně musí nechat otevřené komentáře ke svým příspěvkům prvních 24 hodin. Druhou změnou je nový subreddit r / RedditPoliticalAds, který obsahuje seznam všech politických kampaní, které na webu probíhaly od 1. ledna 2019, a to včetně všech informací o inzerentech, cílení, zobrazeních či finančních nákladech každé z těchto kampaní.

Mluvčí Redditu přímo uvedl, že tyto změny mají mimo jiné také povzbudit „politické inzerenty, aby využili této příležitosti k přímému zapojení uživatelů do komentářů“. Nové aktualizace i subreddit si tak kladou za cíl poskytnout uživatelům možnost aktivně se zapojit do řešení důležitých politických otázek a poskytnout jim přehled o kampaních i politických organizacích, které je zajímají.

Pokud by navíc došlo k tomu, že politická kampaň by v prvních 24 hodinách oslovila pouze malé množství uživatelů, a po uplynutí lhůty, v níž je možné přidávat komentáře, by teprve začala kampaň šířit, Reddit potvrdil, že by v tomto případě byla celá politická reklama znovu přezkoumána a s velkou pravděpodobností zrušena. Na druhou stranu političtí inzerenti mohou moderovat komentáře ke svým reklamním příspěvkům, a „nehodící se“ příspěvky tak mazat. Svoboda vyjadřování proto rozhodně není zaručena.

V rámci svých zásad o reklamách přitom již dříve Reddit zakázal klamavé politické reklamy. V současné době tak platforma povoluje pouze reklamy z USA na federální úrovni (reklamy místních kampaní tak nejsou povoleny).

Reddit se tak těmito kroky připojil k Facebooku, který již vede vlastní politickou reklamní databázi. Na druhou stranu například Twitter ze zásady odmítá jakékoli politické reklamy.

Aktualizace dotýkající se politických kampaní a reklam přitom patří mezi aktuální témata dneška, a to i vzhledem k chystaným volbám amerického prezidenta, které proběhnou 3. listopadu 2020.

Zdroje: techcrunch.com, theverge.com