Nejprodávanějším chytrým reproduktorem byl ve druhém čtvrtletí Google Home Mini

Nejprodávanějším chytrým reproduktorem byl v letošním druhém čtvrtletí Google Home Mini. Prodalo se ho 2,3 mil kusů a na celkových prodejích chytrých reproduktorů se podílel 20 procenty. Těsně za ním skončil reproduktor Amazon Echo Dot, kterého se prodalo o 100 tisíc kusů méně (podíl 18 %). Informovala o tom společnost Strategy Analytics.

Trojici neprodávanějších chytrých reproduktorů za toto období uzavírá Amazon Echo s 1,4 mil. prodanými kusy, které téměř dvojnásobně předběhlo čtvrtý Google Home. I když trh s chytrými reproduktory není v Číně tak velký, čtvrté místo se „standardně velkým“ reproduktorem Googlu sdílí Tmall Genie od nejen v tomto segmentu ambiciózní společnosti Alibaba – obou se prodalo 800 tisíc kusů.

Chytrý reproduktor HomePod od Applu i přesto, že jeho podíl na prodejích činil jen 6 %, vygeneroval ze všech největší tržby, podíl na nich činil 16 %. Menší prodeje vykompenzovala cena – HomePod se prodává za 349 dolarů, což je podstatně více než všechny výše uvedené reproduktory (je např. o celých 300 dolarů dražší než Google Home Mini a o 299 dolarů dražší než Amazon Echo Dot).

Pro Apple je nicméně špatnou zprávou to, že konkurence se v prémiovém segmentu chytrých reproduktorů začíná vyostřovat a společnost zatím podle všeho nechystá nástupce HomePodu, který navíc co do funkcionality nenabízí tolik co reproduktory Amazonu nebo Googlu.

 

Zdroj: phonearena.com, businesswire.com