Největší český eshop Alza prodal během Black Friday zboží za dvě miliardy korun

Black Friday nemusí být jen jediný den, jak ukázala letošní nákupní sezóna. Mnohé obchody jej pojímají jako období vrcholících předvánočních slev a také jako začátek nejžhavější části předvánoční nákupní horečky. Ani obchod Alza není výjimkou a ve slevovém týdnu zaznamenal obrat více než dvě miliardy korun.

Mimořádné slevy začaly na Alza.cz 12. listopadu, nejsilnějším dnem byl přitom právě „černý pátek“ 23. 11., kdy denní tržby atakovaly hranici čtvrt miliardy korun. Zájem byl hlavně o mobilní telefony, noteboooky a domácí elektroniku.

„Vnímáme, že stále více lidí vyčkává s nákupem vánočních dárků právě na Black Friday, kdy mohou nakoupit s výraznou slevou. Svědčí o tom 2,4 milionu prodaných kusů zboží za rekordní 2 miliardy korun. To je mimo jiné i skvělá vizitka toho, že vybrané produkty měly u zákazníků úspěch. Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole Playstation 4 a XBox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ shrnuje marketingový ředitel Alza.cz Jan Sadílek.

Období černého pátku je pro obchody také tradičně zátěžovým testem před blížícími se Vánoci, které jsou tržně každoročně nejsilnějším obdobím roku. Podle údajů jež Alza.cz zveřejnila má v tomto období průměrně 1,5 milionů návštěv denně. Vánoční zásoby Alzy v této chvíli činí 6 milionů kusů produktů za 4,7 miliardy korun.

Zdroj: tisková zpráva