Německá spotřebitelská asociace podala stížnost na Sony ohledně podmínek používání služby PlayStation Network

Německá asociace na ochranu spotřebitele Verbraucherzentrale NRW se sídlem v Severním Porýní-Vestfálsku podala stížnost na společnost Sony ohledně podmínek používání její služby PlayStation Network. Podle ní jsou tyto podmínky k zákazníkům „nepřátelské“ a ve třech oblastech porušují německé právo.

Asociace v dopise japonského technologického giganta vyzvala, aby podmínky užívání  služby změnil, jinak může čelit žalobě. Úřadu vadí především to, že pokud uživatel neutratí do 24 měsíců předplacený kredit, automaticky vyprší jeho platnost.

Kromě toho si stěžuje na ujednání, které činí odpovědným za jakýkoli in-game nákup provedený nezletilými dětmi výhradně rodiče.

Poslední bod se týká práva na odstoupení při nákupu her. Asociace prý nenašla v podmínkách užívání služby žádný náznak toho, že zákazník musí explicitně souhlasit s tím, že se při nakupování on-line tohoto práva vzdává.

Není to poprvé, kdy Sony byla v Evropě vyzvána, aby podmínky užívání PSN změnila tak, že budou vyhovovat zákonům o ochraně spotřebitele. V dubnu podal norský úřad na ochranu spotřebitelů Norwegian Consumer Council (Forbrukerradet) na společnost podobnou stížnost týkající se práva na odstoupení od nákupu a zahrnul do ní i EA se službou Origin a Valve se službou Steam. Od stížnosti však nakonec upustil.

 

Zdroj: gamesindustry.biz