Zdroj: wikimedia.org

Německo spojilo coronavirové pobídky s rozvojem elekromobility, benzinová čerpadla budou muset nabízet dobíjení

Německo se pravděpodobně brzy stane velmocí na poli elektromobility v Evropě. Alespoň to je cílem tamní vlády, která v rámci opatření pro lepší start ekonomiky po krizi Covid-19 nabízí hned několik podpor pro majitele elektromobilů. Kromě přímé podpory 6 000 EUR na nákup elektromobilu (původně mělo jít příspěvek ve výši 3 000 EUR) půjde také o motivaci benzinových stanic pro zřízení dobíjecích koncovek a rychlonabíjecích stanic.

Elektromobily tvoří v Německu podle výzkumů agentury Reuters dvě procenta všech prodaných automobilů, což je velmi nízké číslo ve srovnání s 32 procenty u dieselových automobilů a 59,2 procenty u benzínu. Klíčovým faktorem je podle průzkumů starost o to, že při vzdálenějších cestách nebude možné natankovat, respektive dobít.

Pokud budou chtít čerpací stanice čerpat peníze ze státních dotací, budou muset do sortimentu svých služeb zařadit právě elektrické nabíjecí stojany. V současnosti funguje v Německu 14 118 benzínových stanic. Ten samý průzkum naznačuje, že pro udržitelnou elektrombilitu bude nutné vytvořit 70 000 nabíjecích přípojek a 7 000 rychlonabíjecích stanic.

Německo je tradiční evropskou automobilovou velmocí. Země je sídlem značek jako VW, BMW a Daimler. Většina z nich byla zapletena do aféry Dieselgate a větší podpora elektromobily je cestou, jak napravit své dobré jméno. Nedaleko Berlína by navíc měla vyrůst první evropská továrna Gigafactory vyrábějící automobily Tesla.

Německu by na poli elektromobility ráda konkurovala Francie, která vyhlásila pro své občany podporu 12 000 EUR při nákupu nového elektromobilu.

Zdroj: theverge.com