Foto: Unsplash

Netflix potvrdil, že uživatelům umožní sledovat pořady levněji s reklamami

Jeden z generálních ředitelů Netflixu, Ted Sarandos, nyní potvrdil, že společnost na svoji streamovací platformu skutečně plánuje zavést novou úroveň služeb, která bude levnější, což však bude kompenzováno reklamou. Deník The New York Times již v květnu uvedl, že společnost chce tuto novou možnost zavést do konce roku 2022.

„Vynechali jsme velký segment zákazníků, mezi něž patří lidé, kteří zastávají tento názor: ‘Netflix je pro mě příliš drahý a nevadí mi reklama,’“ uvedl Sarandos. „Přidáváme [reklamní] variantu; nepřidáváme reklamy do Netflixu, jak ho znáte dnes. Přidáváme reklamní úroveň pro uživatele, kteří chtějí nižší cenu a budou sledovat reklamy.“

Tento krok byl očekávatelný, a to zhruba od chvíle, kdy její druhý spoluředitel Reed Hastings v dubnu prozradil, že by byl této myšlence otevřený. Nicméně plány Netflixu na zavedení nové a levnější úrovně přišly po zprávě, že Netflix v minulém čtvrtletí poprvé za více než deset let začal ztrácet předplatitele. V prvním čtvrtletí roku 2022 společnost vykázala ztrátu 200 000 předplatitelů ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím předchozího roku. Přesto i nadále zůstává největší streamovací službou se zhruba 222 miliony předplatitelů, byla to právě tato ztráta, co donutilo Netflix přehodnotit svůj doposud pověstně nekompromisní postoj k reklamám.

Nyní vyvstává otázka, se kterou společností věnující se reklamě bude Netflix spolupracovat, aby mu pomohla vstoupit do reklamního byznysu. Deník Wall Street Journal začátkem tohoto měsíce uvedl, že mezi hlavními uchazeči jsou společnosti NBCUniversal a Google.

Zdroj: theverge.com