Nissan představil možné využití vysloužilých baterií z elektromobilů, vybavil jimi obytný přívěs

Pokud bychom hledali doposud nejprodávanější elektromobil, nevyrazili bychom za ním do Číny nebo do USA, ale do Japonska. Zatímco se v souvislosti s elektromobily nejvíce mluví o značce Tesla, dosavadním králem této kategorie je značka Nissan. Jejího modelu Leaf se do roku 2018 prodalo 363 940 kusů, o více než 100 000 než Tesly Model S na druhém místě.

Vozy Leaf jsou na trhu od roku 2011 a jak stárnou, vytváří společnost Nissan koncepty směřující k využití jejich baterií a dalších částí. Ty, ačkoliv by byly pro potřebu pohonu vozu již málo výkonné, mají stále dostatek energie pro jiné účely.

Na jednom z možných využití starších baterií z vozu Leaf spolupracuje Nissan s výrobcem kempingového vybavení Opus. Jedná se o obytný přívěs se stanem nahoře, který díky přítomnosti baterií zajistí dostatek energie pro pobyt v přírodě. Jeho baterie má 700 Wh s maximálním výkonem 1kW.

Ačkoliv je to jen malá část výkonu originální automobilové baterie, měla by podle svých tvůrců vystačit pro napájení několika zásuvek USB, LED osvícení nebo zapnutí 4G hotspotu na několik dní. Stejně tak umožní provoz lednice, občasné použití mikrovlnné trouby. Nabíjení bude možné solárním panelem s dobitím za dvě až čtyři hodiny. K dobití je také možné využít standardní 230V zásuvku. Zatím se jedná o koncept ve stádiu prototypu.

Není to první koncept zabývající se recyklací baterií. Již dříve představil Nissan vlastní lampy, napájené solární energií, ve kterých by starší baterie z automobilů Leaf nalezly uplatnění. Plány na výstavbu recyklační linky nedaleko města Fukušima nevyšly.

Zdroj: theverge.com