Nissan představil svůj nový marketingový projekt- autonomní pantofle

Jedním z nástrojů moderního marketingu je překvapení. Vymyslete věc která je tak trochu šílená a nikoho jiného by nenapadla a pozornost máte zaručenou. To je důvod proč Elon Musk posílá své auto do vesmíru nebo prodává plamenomety. S trochu méně radikální, ale přesto velmi zajímavou formou kampaně přichází automobilka Nissan, která vytvořila autonomní pantofle.

V tradičním japonském pohostinství je zvykem, že se host u vchodu zuje a dostane pantofle, aby se cítil jako doma. V jedné z takových restaurací, nedaleko hory Fuji v letovisku Hakone, je nově každá pantofle opatřena dvěma malými koly, motorem a senzory. Po vyzutí a stisknutí tlačítka, je každá bota schopná automaticky „zaparkovat“ na své místo, podobně jako to umí autonomní automobil. Základem systému je poloautonomní systém ProPILOT, který funguje v autech Nissan.

Autonomním řízením je vybaven také nábytek, tedy přesněji stoly a polštáře, které se automaticky urovnají namísto poté, co zákazníci opustí svou kóji.

Nissan říká, že jeho hlavním cílem je pobavení hostů a snížení pracovního zatížení obsluhy. Ve skutečnosti se však jedná o kampaň, která by měla zvýšit prodeje vozu Nissan Leaf – verze 2018, který byl na trh uveden na konci loňského roku. Ten je vybaven právě systémem ProPILOT.

V současnosti funguje poloautonomní technologie tak, že je schopná vůz udržet v daném jízdním pruhu a je schopná pracovat s tempomatem (zrychlovat nebo zpomalovat podle potřeby) nebo zaparkovat, podobně jako se rovnají pantofle nebo nábytek. Jednou by se však funkce ProPilotu měly zlepšit natolik, aby umožňovaly zcela autonomní řízení vozu.

Zdroj: theverge.com reuters.com