Foto: se svolením Nvidia

Nová AI technologie instantně z 2D snímků vykreslí 3D objekt

Nejnovější ukázka umělé inteligence od společnosti Nvidia je velmi působivá: technologie „rychle“ promění „několik desítek“ 2D snímků ve 3D vykreslenou scénu. Ve videu níže, kde modelka (pravděpodobně jen z PR důvodů oblečená jako Andy Warhol) drží instantní fotoaparát Polaroid, můžete vidět, jak proces probíhá.

Nástroj se nazývá Instant NeRF, což odkazuje na „neurální zářivá pole“ (Neural Radiance Fields) – metodu, kterou v roce 2020 vyvinuli výzkumníci z Kalifornské univerzity v Berkeley, z Googlu a z Kalifornské univerzity v San Diegu. Ve zkratce jde o to, že tato metoda mapuje barvu a intenzitu světla různých 2D záběrů, poté vygeneruje data, která tyto záběry propojí z různých úhlů pohledu, a vykreslí hotovou 3D scénu. Kromě snímků přístroj vyžaduje také údaje o poloze fotoaparátu.

Výzkumníci převod 2D na 3D v průběhu let stále zdokonalují, přidávají do hotových renderů více detailů, zvyšují rychlost vykreslování. Společnost Nvidia tvrdí, že její nový model Instant NeRF je doposud jedním z nejrychlejších – dobu vykreslení zkracuje z několika minut na instantně rychlou akci.

Jelikož se tato technologie stává stále rychlejší a snadněji implementovatelnou, mohla by být použita pro řadu úloh, úvádí Nvidia ve svém blogovém příspěvku.

„[Metodu] Instant NeRF by bylo možné použít k vytváření avatarů nebo scén pro virtuální světy, k zachycení účastníku videokonferencí a jejich prostředí ve 3D, rekonstrukci scén pro 3D digitální mapy,“ uvádí Isha Salian ze společnosti Nvidia. „Tato technologie by mohla být použita k výcviku robotů a samořídicích automobilů, kdy by porozuměly velikosti a tvaru objektů reálného světa tím, že zachytí jejich 2D snímky nebo video stopu. [Technologie] může být také použita v architektuře a pro rychlejší generování virtuální reprezentace reálného prostředí v zábavním průmyslu.“

Blížší podrobnosti o své metodě Nvidia bohužel nesdělila, nevíme tedy, kolik 2D snímků je zapotřebí a jak dlouho vykreslení 3D scény trvá. Zdá se ale, že tato technologie postupuje ve svém vývoji velmi rychle a v následujících letech by mohla mít ve světě již reálný dopad.

Zdroj: theverge.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.