Foto: Unsplash

Nová náhlavní souprava společnosti Meta sleduje vaše oči, získané informace využije pro cílené reklamy

Tento týden společnost Meta odhalila svůj nový headset pro virtuální realitu Meta Quest Pro. Jde o elegantní zařízení s vylepšeným hardwarem, pokročilými funkcemi a kamerami, které míří dovnitř a sledují vaše oči a obličej.

U příležitosti vydání tohoto headsetu za 1 500 dolarů společnost Meta doplnila do svých zásad ochrany osobních údajů několik dodatků, včetně „Oznámení o ochraně osobních údajů při sledování očí“. Společnost uvádí, že bude údaje o sledování očí používat k tomu, aby „pomohla společnosti Meta personalizovat uživatelské zážitky a zlepšovat Meta Quest“. Přímo v zásadách není doslova uvedeno, že společnost bude údaje používat k marketingu, ale „personalizace uživatelských zážitků“ je typický výraz, který se používá pro cílené reklamy.

Společnost se navíc také přímo vyjádřila. Nick Clegg v rozhovoru pro Financial Times konkrétně uvedl, že údaje o sledování očí by se mohly používat „k tomu, abychom pochopili, zda se lidé do reklamy zapojují, nebo ne“.

Jde o zcela nový způsob shromažďování dat, která budou využívána pro cílené reklamy. Sledování očí a obličeje poskytne společnosti nebývalý přehled o vašich emocích. „Víme, že tento druh informací lze využít k určení toho, co lidé cítí, zejména emocí, jako je štěstí nebo úzkost,“ řekl Ray Walsh, výzkumník digitální ochrany soukromí ve společnosti ProPrivacy. „Když můžete doslova vidět, jak se člověk dívá na reklamu na hodinky, deset sekund si je prohlíží, usmívá se a přemýšlí, zda si je může dovolit, poskytuje to více informací než kdykoli předtím.“

Společnost Meta již pro tyto účely vyvinula spoustu technologií. Například v lednu si Meta podala patent na systém, který „přizpůsobuje mediální obsah“ na základě výrazu obličeje, a s využíváním a manipulací s lidskými emocemi experimentuje již více než deset let. V lednu si dokonce nechala patentovat mechanickou oční bulvu.

Navzdory obavám veřejnosti o soukromí, pro mnohé možná bude těžké odolat aktivaci této funkce kvůli tomu, že umožní avatarovi vyjadřovat aktuální emoce nositele.

Zdroj: gizmodo.com