Zdroj: pressweb.nova.cz

Nová plánuje investovat do svých VOD služeb, chce konkurovat Netflixu

Televiznímu trhu dneška vládnou společnosti provozující služby VOD (Video on Demand), placené internetové kanály s množstvím obsahu, který může zájemce sledovat v jím zvoleném čase. Tomuto prostředí zatím vládne společnost Netflix, HBO a Amazon a všem těmto službám vyhlašuje v českém prostoru válku televize Nova.

Nový generální ředitel společnosti CME, která Novu vlastní, Didier Stoessel, v exkluzivním rozhovoru pro server Seznam Zprávy řekl, že právě v „nelineárních“ službách vidí potenciální zisk. Nova nemá vlastní platformu, ale používala službu Voyo. U toho by chtěla zůstat i nyní, avšak hlavní rozdíl by měl spočívat v produkci originálního a exkluzivního obsahu.

Nova až doposud využívala internetové kanály pouze k reprízování svých pořadů, které diváci dříve viděli v rámci jejího vysílání. To by se mělo nyní změnit. Stoessel vidí v této změně mimo jiné i cestu k jinému publiku, než je to, které sleduje klasické televizní vysílání.

Originální obsah by měl přinést premiéry (nebo alespoň české premiéry) populárních seriálů, kromě toho by se podobně jako v případě Netflixu měl na platformě objevit jednou měsíčně nový film. Tři seriály, respektive minisérie, exkluzivně pro Voyo by měly být v přípravě a do konce roku by měly být k dispozici přímo na Voyo.

Kolik předplatitelů má v současnosti Voyo, odmítl Stoessel sdělit. Poslední dostupná data jsou z toku 2015, kdy jich bylo přibližně 30 000. Rozvoj online platformy by neměl nikterak ovlivnit lineární vysílání televize Nova.

Zdroj: seznamzpravy.cz