Zdroj: consumer.huawei.com

Nové chytré telefony Huawei na trhu nejspíš nebudou mít úspěch, důvodem je koronavirová krize

Pandemie nového typu koronaviru se negativně podepisuje také na trhu s chytrými telefony. V podstatě všechny velké značky očekávají propad tržeb. Podle analytiků má současný stav panující okolo koronavirové krize zvlášť negativně ovlivnit také čínského giganta Huawei.

Přestože čínská ekonomika se postupně dostává do starých kolejí a továrny se vracejí zpět k výrobě, ekonomika zbytku světa je ochromená. Prognózy přitom nejsou nijak optimistické. Trh začíná postupně kolabovat nejen v Evropě, ale i v USA, Jižní Americe a Africe.

Analytické společnosti proto předpokládají, že společnost Huawei ve druhém čtvrtletí letošního roku (tj. od března do června) jen v Evropě prodá o 5–6 milionů kusů méně než v minulém roce. Společnost přitom v minulém týdnu na trh uvedla tři horké kandidáty: Huawei P40, P40 Pro a P40 Pro+. Za normálních okolností by nejspíš došlo k posílení prodeje, ale za současné situace lze očekávat, že horká novinka spotřebitelskou poptávku nijak výrazně nezvýší. V roce 2019 přitom Huawei jen v Evropě prodal zhruba 200 milionů smartphonů.

Kromě otázky o stabilitě ekonomiky do budoucna (s čímž souvisí i menší chuť utrácet), bude na vině nižšího odbytu samozřejmě také špatná dostupnost (karanténa některých měst, složitější dovoz, zavřené kamenné prodejny). Nejistota okolo úspěšnosti prodeje na sebe navíc nabaluje také další problémy. Například dodavatelský řetězec na Tchaj-wanu se zdráhá vytvářet zásoby produktů Huawei, jelikož si není jist, jak celá situace dopadne.

Společnost Huawei tak čelí další negativní ráně. První přišla minulý rok v polovině května, kdy na ni USA uvalila embargo a zakázala jí používat produkty amerických firem (včetně software – např. balíčku Google služeb).

Zdroj: pocketnow.com