Nové ovladače od Nvidie přinášejí ray tracing na grafické karty řady GeForce GTX 10 a 16

Nvidia do světa vypustila nové ovladače, které přinášejí efekty ray tracingu na grafické karty řady GeForce GTX 10 a 16, tedy např. na GPU GTX 1080, GTX 1070 nebo GTX 1660 a GTX 1660 Ti. Renderovací techniku, díky níž vypadají v reálném čase renderované stíny, nasvícení scény a odrazy realističtěji, dosud „uměla“ jen řada karet RTX 20. Podporu umožňuje nová funkce grafického rozhraní DirectX DirectX Raytracing (DXR).

Uživatelé stále výkonných karet mohou efekty otestovat ve třech hrách – Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V a Metro: Exodus, více jich technologie zatím nepodporuje. Pokud je nemají, nemusejí zoufat – mohou je vyzkoušet v několika nových technologických demech přímo od Nvidie.

Technologie je nicméně výpočetně značně náročná – v benchmarku hry Shadow of the Tomb Raider, který dodala sama Nvidia, dosáhlo dnes stále velmi výkonné GTX 1080 (v kombinaci se špičkovým procesorem Core i9-7900X a 16 GB RAM při vysokém nastavení DXR a v rozlišení 2560×1440) průměrně jen 25 FPS, zatímco nejpomalejší zástupce řady RTX 20 – RTX 2060 – podstatně lepších 44 FPS. Zcela nepoužitelná byla populární karta střední třídy GTX 1060 s pouhými 12 FPS.

Technologii podporují kromě řady GTX 10 i další karty postavené na jádře Pascal – Titan Xp a Titan X a také GPU Titan V, poháněné jádrem Volta.

 

Zdroj: theverge.com