Zdroj: flickr.com

Nový patch výrazně zrychlil načítání Last of Us Remastered, může za to nová technologie

Jednou z hlavních předností, kterou se honosí nové konzole PlayStation 5 a Xbox Series X a S, je rychlý načítací čas. Toho je dosaženo díky použití rychlých SSD disků. K velkému překvapení se majitelé konzole od Sony dočkali rychlejšího načítání her ještě před oficiálním vydáním nové generace, a to u titulu Last of Us Remastered.

Jedná se o poměrně starou hru, která byla před rokem dokonce součástí programu Play Station Plus, avšak svou kvalitou jde o doslova o rodinné stříbro značky Sony. A tato hra se po nenápadném patchy označeném jako 01.11 začala načítat násobně rychleji v porovnání s verzí bez patche. Všimla si toho hráčská komunita a začala vznikat videa, která načítací časy porovnávají.

A jde opravdu o skokové zrychlení, místo původní minuty a půl se Last od Us nahrává za méně než 20 vteřin. Za tímto pokrokem by mohla stát technologie Oodle Texture od vývojářů z RAD Game Tools. Ta dokáže velmi rychle komprimovat a dekomprimovat velké balíky dat (v tomto případě textury).

Dorou zprávou je, že tuto technologii podporují devkity nejen přicházející konzole PS5, ale také PS4. A – jak ukazují Last of Us Remastered – funguje velmi dobře. Implementace této technologie by se možná mohly dočkat i další hry, které vyšly pod značkou Sony, jako je God Of War, Horizon Zero Dawn nebo Spiderman. RAD Game Tools navíc nevylučují, že by se zrychlení mohlo týkat i Xboxu nebo dalších platforem.

Zdroj: techradar.com