Nvidia naučila umělou inteligenci naprogramovat hru Pac-Man, AI se vše musela naučit pouhým sledováním
Ačkoliv je společnost Nvidia známá především díky výrobě grafických karet, stále častěji se začíná prosazovat také v různých odvětvích umělé inteligence. Podle některých odborníků v budoucnosti tento směr v produkci společnosti převáží vše ostatní. Nyní představila Nvidia svůj nový projekt z oblasti umělé inteligence – hru která vypadá na první pohled jako stará známá klasika Pac-Man.
Projektem ale není hra samotná, ale to co stojí v jejím pozadí, tuto hru naprogramovala umělá inteligence. Vtip je v tom, že před zahájením programování neměla k dispozici žádná data jak by měla hra vypadat a vše si musela vyzkoušet a odpozorovat sama. Musela se zkrátka do detailu naučit hru hrát, naučit se její pravidla a ty pak programovacími postupy zopakovat.
Ačkoliv především po grafické stránce není klon hry dokonalý, původní dynamiku a pravidla hry z ní vypozorovat lze. Kulatá hlavička se pohybuje po bludišti a požírá tečky, nesmí se nechat chytit duchem. Bránit se mu může sebráním speciální velké tečky. Nvidia slíbila, že kód programu, který se dokázal naučil vymyslet program na základě hrané hry v blízké budoucnosti zveřejní pro všechny.
Podle odborníků na umělou inteligenci je naučení se pravidel virtuálního světa mezikrok k tomu, aby se roboti dokázali pozorováním učit pravidla světa reálného a vychovávat se tak. Nvidia navíc svým projektem oslavila neuvěřitelné čtyřicáté narozeniny věčně hladové herní ikony.
Zdroj: https: blogs.nvidia.com