https://blogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2021/07/Still1-1280x720.jpg

Nvidia potěší hráče, přináší ray-tracing a DLSS na ARM

V rámci konference Game Developers Conference 2021, která je v plném proudu, Nvidia přišla s řadou oznámení. Jedním z nejzajímavějších je potvrzení příchodu RTX na platformu ARM. A to, jak bude spojení technologií GeForce RTX s procesorem MediaTek na platformě ARM fungovat, předvedla ve dvou ukázkách populárních her Wolfenstein: Youngblood a The Bistro běžící v reálném čase na procesoru MediaTek Kompanio 1200 s GeForce RTX 3060.

Ve hře Wolfenstein: Youngblood si můžeme všimnout ray-tracingových efektů (odrazy), které má na starost technologie Nvidia Deep Learning Super Sampling (DLSS), které využívá umělou inteligenci ke zvýšení snímkové frekvence a generování ostrého obrazu. Podobně se můžeme v demu hry The Bistro pokochat detailní městskou scénou se zapnutým RTX Direct Illumination (RTXDI), který umožňuje vývojářům přidávat do herního prostředí dynamické osvětlení, a Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), který využívá AI k rychlejšímu vykreslování realistických a co nejvěrnějších obrazů.

Dále byly představeny také technologie RTX Memory Utility (RTXMU), jež optimalizuje způsob, jakým aplikace využívají grafickou paměť. A RTX Global Illumination (RTXGI), která pomáhá při realistickém zobrazení světla, jež se odrazí v prostoru.

„RTX je nejpřevratnější technologie, která se v počítačových hrách objevila za posledních dvacet let. Společnosti MediaTek a Nvidia tak pokládají nové základy pro vysoce výkonné počítače založené na platformě ARM,“ uvedl PC Tseng, generální ředitel divize inteligentních multimédií společnosti MediaTek.

Zdroj: xda-developers.com