Zdroj: tisková zpráva

NVIDIA představila možnosti RTX ve světě Minecraft

Technologie ray tracing je právem považovaná za vrchol možností současných grafických karet. Je však limitována ze dvou stran – na jedné straně je to fakt, že RTX karty zatím má pouze zlomek hráčů a uživatelů, a na druhé straně zatím nemáme k dispozici větší množství titulů, na nichž by možnosti technologie RTX mohly plně vyniknout. Obě tyto „proměnné“ spolu přitom úzce souvisí a vzájemně se ovlivňují.

Společnost NVIDIA, která využívá technologii RTX jako svoji výkladní skříň, nyní představila možnosti RTX grafiky ve staronovém prostředí. Podpořila totiž implementaci této technologie do jednoho z globálně nejoblíbenějších herních světů, do Minecraftu.

Zvolení tohoto titulu je ze strany Nvidie logickým krokem, a to hned z několika důvodů. Jedná se o oblíbenou a velice známou hru, takže hodně lidí ví, jak vypadá a jak ji technologie RTX změní. Nvidii nahrává i to, že hra je vlastně hřištěm, na němž můžou hráči zkoušet, co hra dokáže a především testovat různé materiály, které mají i různé odrazy světla.

Světově nejuznávanější tvůrci světů Minecraftu byli společností NVIDIA pověřeni, aby postavili zajímavé světy, na nichž možnosti RTX grafiky nejlépe vyniknou. Výsledkem jsou tři nové mapy O chrámech a totemech RTX od Razzleberries, Imagination Island RTX od Block Works a Křišťálový palác RTX od GeminiTay. Mapy spojují dobrodružství a hledání tajemství v prostředí, které překypuje novými grafickými prvky.

Minecraft ostatně není první starší hrou, která RTX dodatečně získala. Fanouškům byla k dispozici už klasická 3D střílečka Quake 2. Právě na ne právě aktuálních titulech je přitom vidět, jak díky RTX prokouknou.

Zdroj: tisková zpráva