Nvidia představila řadu GeForce RTX SUPER

Společnost Nvidia rozšířila řadu svých herních GPU představením nových modelů GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER a GeForce RTX 2080 SUPER. Mají za cíl přinést nejlepší výkon ve svých třídách a samozřejmě také nabídnout ray tracing v reálném čase v hrách příští generace.

GeForce RTX 2060 SUPER dostala do vínku 8 GB paměti GDDR6, 7+7 TOPs (FP32+INT32)a 57 Tensor TFLOPs a je až o 22 %rychlejší (v průměru o 15 %) než GPU RTX 2060. Dostupná bude od 9. července za doporučenou cenu od 10 999 Kč. GeForce RTX 2070 SUPER má výkon 9+9 TOPs a 73 Tensor TFLOPs a je až o 24 %(průměrně o 16 %)výkonnější než RTX 2070. K dostání bude také od 9. července za cenu od 13 499 Kč.  GeForce RTX 2080 SUPER nabídne výkon 11+11 TOPs a 89 Tensor TFLOPs, propustnost paměti 15,5 GHz a je rychlejší než TITAN Xp. Dostupná bude od 23. července za cenu od 18 999 korun.

Nové GPU GeForce RTX SUPER jsou výsledkem téměř ročních prací na optimalizaci architektury a výrobního procesu. V porovnání s ostatními GPU ve svých třídách nabídnou nejvyšší výkon ve hrách spolu s nejlepší energetickou efektivitou. Hráčům také přinesou nekompromisní kombinaci špičkového výkonu a skvělých funkcí.

Ray tracing je pokročilá grafická technika původně používaná ve filmech pro vytvoření velmi realistických vizuálních efektů. Pouze GPU GeForce RTX využívají hybridní architekturu pokročilého stínování, programovatelného ray tracingu a výpočetních jader, aby ve hrách nabídnuly ray tracing v reálném čase. Ray tracing je podporován v průmyslových standardech mezi API včetně Microsoft DirectX Raytracing (DXR) a Vulkan. Stejně tak jej podporují enginy využívané herními vývojáři, mezi něž patří Unreal Engine, Unity, Frostbite, id Tech, Northlight, 4A Engine a další.

Veletrhy Computex a E3, které proběhly minulý měsíc, znamenaly pro ray tracing v reálném čase významný milník. Řada vývojářů totiž oznámila využití této technologie pro vytvoření senzační vizuální stránky svých nadcházejících her. Call of Duty: Modern Warfare, Control, Cyberpunk 2077, Doom Eternal, Sword, Watch Dogs: Legion nebo Wolfenstein: Youngblood rozšíří seznam očekávaných významných titulů, jež budou ray tracing využívat a připojí se tak například k Battlefield V, Metro Exodus, Quake II RTX nebo Shadow of the Tomb Raider, které jej již podporují.

Karty řady GeForce RTX ve hrách podporují řadu špičkových a pokročilých funkcí. Kromě toho, že jako jediné GPU umožňují ray tracing v reálném čase, nabízejí řádový nárůst AI procesního výkonu díky Nvidia Deep Learning Super Sampling(až 130 Tensor TFLOPs) a jsou také jediné, které podporují pokročilé funkce jako Mesh Shading a Nvidia Adaptive Shading (NAS).

NAS také podporuje Variable Rate Shading včetně adaptivního stínování obsahu i pohybu pro dosažení nejvyšší kvality obrazu spolu s maximálním výkonem a také Foveated Rendering, který v kombinaci se sledováním pohybu očí vykresluje detaily v závislosti na směru hráčova pohledu s cílem nabídnout zážitek z VR nové generace.

Od 9. července dostanou hráči po omezenou dobu při nákupu vybraných grafických karet GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER nebo GeForce RTX 2080 SUPER a také PC sestav či netbooků s nimi jako dárek dvě cenami ověnčené hry s podporou ray tracingu v reálném čase. Půjde otituly Controla Wolfenstein: Youngblood v celkové hodnotě 90 dolarů.