Nvidia představila videa, která demonstrují opravdovou sílu RTX
Technologie ray tracing (sledování paprsků) je současným vrcholem počítačové a především herní grafiky. Ačkoliv například v animaci využívají tuto technologii na renderování svých děl velká animační studia (například Pixar) již poměrně dlouho, dosáhnout jí v reálném čase je stále velmi náročné. První grafické karty podporující tuto technologii se objevily v roce 2018, avšak potýkaly se s nedostatkem her a také tím, že jejich výkon stačil na základní efekty související s ray tracingem.
V souvislosti se včerejším představením nové generace grafických karet představila Nvidia také možnou budoucnost schopností ray tracingu, a to v krátkém videu z uměleckého ateliéru. V tomto prostředí se pohybuje několik kuliček z naleštěného mramoru, které odráží světlo, jež na ně z různých úhlů dopadá a výsledná scéna působí skutečně fotorealisticky.
Zásadní je, že dle vyjádření Nvidie je generovaná v reálném čase, nikoliv předrenderovaná. A to vše díky architektuře Ampere, na níž jsou postaveny všechny karty současné generace. Pro Nvidii jde o důležitý signál, kterým ukazuje, že v blízké budoucnosti počítače překonají o několik tříd možnosti grafiky nových konzolí, které před Vánoci přijdou.
Nvidia pak doplnila ukázku výkonu o demonstraci z očekávané hry Cyberpunk 2077, jež vyjde (doufejme) v polovině listopadu. I na této hře je patrné, že Nvidia udělala opravdu několik mílových kroků ve své vlajkové technologii a její nová generace grafických karet opět ukazuje, že po stránce výkonu jsou počítače stále to nejlepší, co je k dispozici.
Zdroj: gizmodo.com